19, 20 en 21 mei
 | 12 tot 18 uur
 | Amsterdam 2018

START WERKGROEPEN

Voor de voorbereiding van de Open Ateliers Jordaan hebben we drie werkgroepen gevormd: Programma,  Publiciteit en  Sponsoren.

De werkgroepen werken alle drie binnen dezelfde context:
Inhoudelijk:             de visie Open Ateliers Jordaan
Organisatorisch:     de vastgelegde afspraken
Middelen:                de begroting

In elke werkgroep zit een van de bestuurders. Zij hebben geen uitvoerende / actieve rol in de werkgroep. Zij schuiven aan voor de samenhang / verbinding, het aangeven van de (on)mogelijkheden. In de werkgroepen zijn de kunstenaars zelf aan zet.

Voor het plenaire overleg van 7 december komen de drie werkgroepen een keer bij elkaar. De bestuursleden organiseren (alleen) de eerste bijeenkomst. De onderwerpen van gesprek zijn o.a.:

+ bespreken van de verwachtingen en resultaten van de werkgroep
+ afspreken wie de werkgroep gaat trekken (organiseren en voorzitten van de overleggen)
+ afspreken wie fungeert als de contactpersoon
+ afspreken wie / hoe verslagen / besluitenlijstje (te)maken
+ afspreken wie de nieuwe media gaat ‘vullen’ – website via eindredacteur) faceboek en instagram
ondersteuningsvraag aan coördinator (vanaf 1 januari)

De werkgroepen zullen ‘aangroeien’ (elke kunstenaars die zich inschrijft, kiest daarbij voor een werkgroep).
Er zullen per activiteit dus ook subwerkgroepjes gevormd kunnen gaan worden.

Overzicht van werkgroepen, leden en taken:

Werkgroep Programma (Siegrid)

Geert-Jan Kuijpers, Desirée Wijgman, Victorine Loomans, Patty Schilder, Ruys, Malou Nahuys, Anja Sijben en Malou Nahuys –
Ontwikkelen, uitwerken en organiseren van:

  • de atelierbezoeken
  • de lezingen
  • win Art
  • kunst op straat (betrekken kroegen en restaurants)
  • rondleidingen (draaiboeken o.i.d.).
  • publicatie op de website (via wg publiciteit)
  • google maps
  • (serie Peter van der Meer)

 Werkgroep Publiciteit (Suzy)

Yolanda Verhulst, Sophie Verburgh, Christina Pannocchia, Peter van der Meer en Ron van Dalen.
Ontwikkelen en uitvoeren (huisstijl, lay out, tekst en beeld, NL en ENG) van een communicatiestrategie (tekst) + draaiboek o.i.d. met bijvoorbeeld:

  • thema = visie gevat in een slogan (oid)
  • eindredactie website
  • facebook,
  • persberichten en advertenties, bijlage Jordaan / Gouden Reael,
  • contact Jordaan / Gouden Reael
  • affiches, flyers, driehoeksborden – digital en/of op papier
  • programmaboekje of catalogus of …?
  • Verspreiding via netwerken van de kunstenaars
  • contact Shannon Hoeflaken – buitenreclame
  • design, lay out, eindredactie bijlage Jordaan / Gouden Reael april – prof inhuren?
  • tekst IAmsterdam wijzigen

Werkgroep Sponsoren (Marcelle)

Birgitta Vereecke, Rita van der Vegt, Hans Hellingwerf en Marina Wortel

Ontwikkelen en uitvoeren van een sponsorbeleid (tekst) met draaiboek o.i.d ;

  • sponsoren 2016 benaderen,
  • nieuwe sponsoren werven,
  • info van sponsoren publiceren op de website (via wg publiciteit)
  • relaties onderhouden (bedanken na afloop)

Dit bericht is gepubliceerd op 20 oktober 2017.

START WERKGROEPEN